Eğer bir e-ticaret siteniz varsa ve internet sitenizdeki ürünlerin dijital pazarlamasını yapmak istiyorsanız öğrenmeniz gereken pek çok teknik konu var. Ya da halihazırda olan ürünlerinize reklamlar hazırlıyor ancak optimizasyonun nasıl yapılacağını düşünüyor olabilirsiniz. Bu blog yazımızda size CPC ve CTR metriklerinden bahsedeceğiz.
Bu Metrikler Ne İşe Yarıyor?
Öncelikle bir reklam veren olarak bu metrikleri nereden alacağımızı ve nasıl kullanacağımızı öğrenmemiz gerekiyor. Eğer işin mantığını kolay bir şekilde kavrarsanız elde ettiğiniz dataları kullanmanız da o kadar kolay olur. Asla ezbere hareket etmemeli ve yaratıcı olmalısınız. Facebook’tan ya da Google’dan reklamlar verdiğimizi ya da vermeye hazırlandığımızı varsayalım. Bu reklamların sonucunda harcadığımız paraya göre birtakım sonuçlar elde edeceğiz. Bu sonuçlar paramızın nereye ne kadar harcandığını gösteren ve bize reklamlarımızın nasıl çalıştığıyla alakalı bilgiler veren sonuçlar olacak. Bizler de bu sonuçları ilgili metriklere göre inceleyip reklamlarımızı optimize edeceğiz. Mantığını kavradıysak eğer şimdi terimlerimize ve ne işe yaradıklarına bakabiliriz.
CPC Nedir?
E-ticaret sektörünün en çok konuşulan terimlerinden bir tanesi CPC’dir. Açılımı Cost Per Click olan bu metrik bize tıklama başına maliyeti veriyor. Yani verdiğimiz bir reklamdan elde ettiğimiz her bir tıklamanın bize ne kadara mal olduğunu bu metrik sayesinde görüyoruz. Elde ettiğimiz sonuca göre reklamımızı ya farklı bir hedef kitle ile ya da reklam görseli veyahut videosu ile test etmeye devam ediyoruz. Elde ettiğimiz diğer verilerle de CPC sonuçlarımızı düşürerek olabildiğince verimli çalışan reklam stratejimize ulaşmaya çalışıyoruz.
CTR Nedir?
CTR, reklamlarımızın gösterimlerden nasıl bir oranla tıklama aldığını bize gösteriyor. Tıklama Oranı olarak Türkçeleşen bu metrik, tıklanma sayısı / görüntülenme sayısı formülüyle kolay bir şekilde bulunabiliyor. Reklamlarımız elde ettiği CTR sonuçlarımızın da büyük bir önemi var. Daha çok hedef kitle testlerinde kullanılan bu metrik, aynı zamanda anahtar kelimelerinin performanslarının ölçülmesi için de kullanılabiliyor. Basit bir örnek vermek gerekirse diyelim ki 48.000 görüntülenme aldığınız bir reklamdan toplamda 2.400 tıklama elde ettiniz. Bu sonuçlar dahilinde CTR’ınız aşağıdaki gibi hesaplanabilir.
- CTR = 2400 / 48000 = 0,05 yani %5 olur.
Bizi Takip Edin